Mangler du en medarbejder, men har svært ved at finde kandidater?
Så kan jeg (næsten) love dig, at personen findes på Facebook.
Vi skal bare sørge for, at jobopslaget vises til de rette kandidater.
Hvis du opretter dit jobopslag på din hjemmeside eller en jobportal, vil det kun blive set af personer, som er ledige eller leder efter et nyt job.
Men hvis du derimod bruger Facebook, vil jobopslaget blive set af kandidater, som måske allerede er i job og aldrig ville have set opslaget ellers.
Hvorfor skal jeg bruge Facebook?
Stort set hele Danmarks befolkning er på Facebook. Det vil også sige din næste medarbejder.
Når jeg opretter jobopslaget som en annonce, kan jeg målrette meget specifikt.
Personen skal (sandsynligvis) bo i køreafstand. Jeg kan vælge stillingsbetegnelser som er magen til eller i familie med den stilling, I søger.
Dermed vil de mest egnede kandidater se stillingsopslaget.
Bruger man ikke Linkedin til stillingsopslag?
Det kommer an på, hvilken type medarbejder du mangler.
Hvis du leder efter direktøren, marketingschefen eller den administrative medarbejder – så er personen formegentligt på Linkedin.
Men leder du efter håndværkeren, sygeplejersken eller studenten, så er de måske ikke.
Derudover er der væsentligt forskel på, hvor meget vi bruger medierne.
Linkedin tjekker vi nu og da – Facebook tjekker vi konstant.
I min optik er Facebook det mest optimale medie til jobopslag.
Priseksempel
Det handler om, at blive set af de rigtige.
Derfor har jeg god succes med lave annoncebudgetter.
Tillægspris på 1.000,- for den første stillingsannonce hvis du er ny kunde)
·
Give mig adgang til Facebookside, annoncekonto og evt. Instagram
Sende materiale til jobopslaget: Foto, tekst til opslag og link til jobopslaget.